Lewis Hamilton menafikan dia telah ditawarkan kontrak oleh Ferrari dan menjangka untuk menandatangani perjanjian baharu Mercedes 'dalam beberapa minggu akan datang'.

Masa depan Hamilton dalam sukan itu berada di bawah perhatian dengan hanya enam bulan untuk menjalankan perjanjian GBP40 juta setahun.

Dilaporkan pembinaan Grand Prix Monaco minggu ini bahawa Ferrari sedang menyediakan bidaan untuk mendapatkan Hamilton dalam perpindahan blockbuster.


Tetapi apabila ditanya semalam sama ada pasuka dari Itali itu telah berhubung, Hamilton menjawab, “Tidak. Apabila anda berada dalam rundingan kontrak sentiasa ada spekulasi, dan melainkan anda mendengarnya daripada saya itu sahaja.

“Pasukan saya bekerja rapat di belakang tabir dengan [pengetua pasukan Mercedes] Toto [Wolff], dan kami hampir di penghujung untuk memeterai kontrak baru.

“Ini kali pertama saya tidak berunding sendiri. Saya mempunyai pasukan yang hebat dengan latar belakang melakukan kerja dan saya memberi tumpuan kepada kerja saya.

“Saya katakan apa yang saya mahu dan itulah yang sedang kami usahakan jadi mudah-mudahan dalam beberapa minggu akan datang [ia akan diputuskan].”