Kylian Mbappe bergembira dengan 'impian yang menjadi kenyataan' selepas melengkapkan perpindahan yang ditunggu-tunggu menyertai Real Madrid.

Kapten Perancis itu menandatangani perjanjian lima tahun dengan pemenang Liga Juara-Juara yang baru dinobatkan buat kali ke-15, yang akan disertainya sebagai ejen bebas bulan hadapan apabila kontraknya dengan Paris Saint-Germain tamat.

Mbappe, yang banyak dikaitkan dengan perpindahan, secara rasmi mengumumkan pemergiannya daripada juara Ligue 1 itu pada awal Mei, meninggalkan skuad bimbingan Luis Enrique menjuarai Coupe de France.

Penyerang itu dijangka menyertai Madrid pada musim 2021-22, tetapi menolak peluang untuk menandatangani lanjutan kontrak dua tahun dengan PSG.

Bagaimanapun, dua tahun kemudian, Los Blancos akhirnya telah mendapatkan pemain mereka, yang menggunakan Instagram untuk berkongsi kegembiraannya menyertai 'kelab impiannya'.

A post shared by Kylian Mbappé (@k.mbappe)



"Tiada siapa yang dapat memahami betapa terujanya saya sekarang!" Mbappe memberitahu 116 juta pengikutnya.

"Impian menjadi kenyataan. Sangat gembira dan bangga menyertai kelab impian saya."

Mbappe meninggalkan PSG sebagai penjaring terbanyak sepanjang zaman kelab itu dengan 256 gol, dengan 44 daripadanya datang dalam 48 penampilan musim lalu.

Dia kini mengalihkan perhatiannya kepada Euro 2024, di mana Perancis kendalian Didier Deschamps akan menyasarkan mahkota Eropah ketiga mereka dan ingin pergi lebih baik daripada perjalanan mereka ke final Piala Dunia 2022.