Real Madrid meraikan kemenangan Liga Juara-Juara mengelilingi ibu kota Sepanyol dalam perarakan bas atas terbuka sebelum berpesta dengan peminat di Bernabéu.

Real mengatasi Borussia Dortmund 2-0 di final Stadium Wembley semalam -- Dani Carvajal dan Vinícius Júnior menjaringkan gol dalam separuh masa kedua -- untuk menjulang gelaran Eropah yang ke-15, dan yang keenam sejak sedekad lalu.

Trofi tersebut memastikan Real menamatkan saingan dengan kejuaraan berganda apabila memenangi takhta liga bulan lalu, gelaran kedua mereka dalam tempoh tiga musim di bawah kendalian Carlo Ancelotti. Ia merupakan perlawanan terakhir buat legenda Real, Toni Kroos, yang bersara selepas tamat saingan Euro musim ini di Jerman.

Skuad Madrid meninggalkan Bernabéu menaiki bas dan membuat perhentian pertama mereka di katedral bandar, sebelum bergerak ke ibu pejabat kerajaan wilayah Madrid di Puerta del Sol, di tengah-tengah bandar, dan dewan bandar berdekatan.

Pasukan itu disertai ratusan ribu orang di Cibeles, di mana pemain dan penyokong Madrid meraikan kemenangan trofi, sebelum kembali ke Bernabéu, yang kini dipenuhi peminat.

Ia merupakan musim hampir sempurna buat Real, di mana mereka telah memenangi LaLiga, Liga Juara-Juara dan Supercopa Sepanyol. Mereka hanya tewas dua perlawanan sepanjang musim, kedua-duanya kepada saingan Atlético Madrid: sekali dalam liga, dan sekali dalam Copa del Rey.

Vinícius adalah penjaring gol terbanyak untuk Madrid dalam Liga Juara-Juara dengan enam gol, dengan penyerang Joselu -- yang menjaringkan dua gol pada separuh akhir menentang Bayern Munich untuk menempah tempat Madrid di Wembley -- dengan lima gol.