Andy Robertson berkata Liverpool 'sangat bersyukur' kepada Jurgen Klopp manakala Virgil van Dijk tidak mampu berkata apa-apa ketika perlawanan terakhir pengendali Jerman itu di Anfield.

Liverpool melakar kemenangan 2-0 ke atas Wolves dalam perlawanan terakhir Klopp memimpin The Reds bagi meraikan pengurus mereka yang amat disayangi.

Penonton di Anfield dipenuhi lebih awal daripada biasa sebelum sepak mula bagi menyaksikan Klopp buat kali terakhir.

Dua daripada dua pemain yang dibawa masuk telah menjadi tunjang kepad pasukan dalam kejayaannya sepanjang sembilan tahun bersama kelab itu.

"Kami cukup menghargai Jurgen Klopp dan kesemua pemain telah cuba melakukan yang terbaik untuk memastikan kemenangan buat Klopp dan kami berjaya melakukannya," kata Robertson.

"Dia sentiasa berada di belakang kami, memberikan semangat dalam setiap aspek. Dia cuba mengelak daripada perhatiannya namun ia sesuatu yang mustahil untuk diketepikan. Apa yang dia lakukan untuk kelab cukup hebat. Banyak yang perlu kita syukuri atas jasanya.

"Dia memberi saya peluang di Liverpool, menandatangani saya, menjadikan saya pemain seperti hari ini dan membantu saya memenangi trofi. Dia meningkatkan kami semua sebagai individu. Itulah yang kami semua bersyukur. Dia sentiasa meluangkan masa untuk keluarga kami dan untuk kami. Itu yang paling kami rindui.


"Dia telah melakukan perkara yang menakjubkan untuk kelab ini. Saya rasa dia perlu menerima penghujung yang terbaik bersama Liverpool.

"Era baru bakal bermula, kami akan bersedia untuk bersama pengurus baharu dan membantunya semampu kami. Kelab ini menuntut kejayaan. Kami teruja dengan cabaran baharu itu."

"Saya tidak dapat kata-kata, ia adalah hari yang sangat emosional," tambah kapten Van Dijk di Sky Sports.

"Liverpool adalah Liverpool. Ia istimewa dan anda lihat hari ini.

"Ia sentiasa menjadi petang yang sukar untuk semua orang atas sebab yang berbeza, sudah tentu."