Kevin De Bruyne mengakui dia 'terbuka kepada segala-galanya' apabila ditanya tentang kemungkinan meninggalkan Manchester City untuk Liga Pro Saudi.

Pemain tengah itu sedang menuju ke tahun terakhir kontraknya bersama City, yang disertainya dari kelab Bundesliga Wolfsburg pada 2015.

Sejak itu, The Citizens telah memenangi enam kejuaraan Liga Perdana, lima Piala EFL, dua Piala FA, Liga Juara-Juara dan Piala Dunia Kelab, dengan De Bruyne memainkan peranan utama dalam kejayaan pasukannya.

Bagaimanapun, pemain berusia 32 tahun itu terpaksa akur dengan peranan yang lebih terhad semasa musim 2023-24, di mana City meraih mahkota liga keempat berturut-turut yang memecahkan rekod, bermain hanya 26 kali selepas terlepas lima bulan beraksi kerana kecederaan.

Dan dia mungkin mempertimbangkan untuk meninggalkan Stadium Etihad, selepas mendedahkan dia boleh 'mendapatkan gaji yang lumayan ' dengan menghabiskan dua tahun di Arab Saudi.


"Saya masih mempunyai satu tahun kontrak saya, jadi saya perlu memikirkan apa yang boleh berlaku," kata De Bruyne kepada penyiar Belgium VTM.

"Bagi Michele [isterinya], pengembaraan eksotik adalah OK. Ini juga perbualan yang semakin kami lakukan sebagai sebuah keluarga.

"[Anak] sulung saya kini berusia lapan tahun dan tidak tahu apa-apa selain England. Dia juga bertanya berapa lama saya akan bermain di City. Apabila tiba masanya, kami perlu menanganinya dengan cara tertentu.

"Pada usia saya, anda perlu terbuka kepada segala-galanya. Anda bercakap tentang jumlah yang sukar dipercayai dalam apa yang mungkin menjadi penghujung kerjaya saya. Kadang-kadang, anda perlu memikirkan tentang itu."