Phil Foden tidak menjangkakan rasa bosan akan hadir bersama Manchester City untuk memenangi kejuaraan, selepas skuad kendalian Pep Guardiola itu meraih mahkota Liga Perdana Inggeris buat kali keempat berturut-turut semalam.

Pemain tengah England, Foden dua kali menjaringkan gol ketika kemenangan 3-1 City ke atas West Ham di Stadium Etihad menyaksikan pasukan Guardiola mendahului Arsenal untuk menjulang kejuaraan liga.

Kejayaan itu mencipta secebis sejarah apabila City menjadi pasukan pertama dalam sejarah liga utama Inggeris untuk memenangi kejuaraan dalam empat musim berturut-turut, setelah memenangi liga pada 2020-21, 2021-22, 2022-23 dan 2023-24.

Produk akademi City itu tidak berminat untuk berputus asa kerana Foden mengintai kegemilangan dengan kelab zaman kanak-kanaknya.

"Saya tidak pernah bosan dengannya, anda mahukan perasaan ini setiap kali," kata Foden kepada Sky Sports.

"Apabila anda memenangi sesuatu tiada perasaan yang lebih baik. Saya mahu terus menang semampu saya."


Ditekan kepada pencapaian City, wira dua gol Foden menambah, "Sangat sukar untuk menggambarkan apa yang telah kami lakukan hari ini.

“Tiada pasukan yang pernah melakukannya [menang empat berturut-turut], kami telah meletakkan diri kami dalam buku sejarah.

"Anda lihat apa ertinya kepada peminat dan kepada kami pemain yang bekerja sepanjang tahun untuk masa ini. Momen istimewa untuk berkongsi dengan peminat."

"Saya fikir untuk memenangi Liga Perdana empat kali berturut-turut, tiada pasukan yang pernah melakukannya sebelum ini, jadi untuk melakukannya bermakna kami berhak berada dalam kalangan yang terbaik[sepanjang zaman]," tambah Foden.