Pemain antarabangsa Jepun, Takefusa Kubo, komited terhadap masa depannya bersama Real Sociedad selepas terdapat desas-desus kelab Eropah sedang mengintai peluang mendapatkan khidmatnya.

Pemain sayap berusia 22 tahun itu, yang disebut-sebut sebagai sasaran berpotensi untuk Manchester City, Manchester United, Liverpool dan kelab Arab Saudi, Al-Hilal, telah menandatangani lanjutan kontrak yang akan mengekalkannya di Reale Arena sehingga penghujung 2028- 29 musim.

Kenyataan di laman web rasmi kelab LaLiga itu berbunyi, “Real Sociedad dan Takefusa Kubo telah mencapai persetujuan untuk melanjutkan perkongsian mereka sehingga akhir musim 28-29.


“Pemain kelahiran Jepun itu, ditemani oleh presiden, Jokin Aperribay, menandatangani kontrak baharunya, memenuhi hasrat kedua-dua pihak untuk terus berkembang bersama. Take kekal bersama kami.”

Kubo menyertai Real pada Julai 2022 selepas tiga tahun berada di Real Madrid, yang dilaporkan mempunyai klausa penjualan 50 peratus, tanpa membuat penampilan kompetitif dan tempoh pinjaman dengan Real Mallorca dua kali, Villarreal dan Getafe.

Dia telah membuat 71 penampilan dan menjaringkan 15 gol dan berharap untuk terlibat dalam perjalanan pusingan 16 Liga Juara-Juara bertemu Paris St Germain.