REAL MADRID 2 REAL SOCIEDAD 1

Joselu sekali lagi memberikan sumbangan besar dalam memastikan Real Madrid meneruskan permulaan sempurna dalam saingan LaLiga musim ini dengan mengatasi Real Sociedad 2-1 di Santiago Bernabeu awal pagi tadi.

Pemain yang dipinjam dari Espanyol itu menjaringkan gol kemenangan pada lewat permainan ketika Madrid menewaskan Getafe sebelum waktu rehat antarabangsa dua minggu lalu dan sekali lagi mempamerkan aksi berkesan ketika menjaringkan gol kemenangan ke atas Sociedad dalam babak kedua pertemuan kali ini.

Kemenangan terbaru itu turut menyaksikan pasukan bimbingan Carlo Ancelotti berkenaan meraih kemenangan kelima daripada lima perlawanan LaLiga musim ini.

Ander Barrenetxea terlebih dahulu meletakkan Sociedad di depan seawal minit kelima tetapi Federico Valverde kembali mengikat kedudukan buat Madrid menerusi penyudah jarak jauh gemilangnya seminit selepas babak kedua bersambung.

Joselu kemudian memastikan Madrid meneruskan rentak cemerlang dengan menanduk masuk gol kemenangan Los Blancos selepas sejam perlawanan.