Virgil Van Dijk telah mempertimbangkan perdebatan mengenai posisi terbaik Trent Alexander-Arnold dengan mengisytiharkan rakan sepasukannya di Liverpool sebagai pakej lengkap.

Alexander-Arnold menyampaikan satu lagi peringatan dengan kualitinya ketika menyerang apabila dia menjaringkan gol penyamaan untuk The Reds ketika seri 1-1 menentang juara Manchester City, pada Sabtu.

Bek kanan berusia 25 tahun itu telah menghabiskan banyak perlawanan Liga Perdana Inggeris bertahan, dan yang terbaru cuba menghalang gerakan pemain sayap Belgium yang licik, Jeremy Doku.

Ia adalah saat yang manis untuk Alexander-Arnold selepas banyak perdebatan sepanjang dua minggu lalu mengenai sama ada atau bagaimana dia boleh masuk ke dalam pasukan England.

Van Dijk, kapten Liverpool, berkata, “Saya fikir semua orang musim ini, sebagai pemain pertahanan, satu lawan satu menentang Doku akan mengalami petang yang sukar. Dia seorang yang sangat baik menggelecek.

"Tetapi saya tidak fikir dia mengalami petang yang sukar secara keseluruhannya. Begitulah cara anda mempertahankan mereka bersama-sama dan cuba mendapatkan dua lawan satu dalam situasi dan, pada akhirnya, saya gembira kerana dia mendapat gol penyamaan.

“Dia banyak menawarkan diri secara bertahan dan, jelas dalam penguasaan bola, dia mempunyai kualiti yang sangat istimewa dan dia juga menunjukkannya, jadi dia mempunyai pakej lengkap.

"Dia perlu terus melakukan apa yang dia lakukan, terus meningkat, mengekalkan standard tinggi yang dia ada untuk dirinya sendiri dan kita semua ada untuk dia juga."