Liverpool tewas 0-1 kepada Preston dalam perlawanan persahabatan tertutup ketika Arne Slot menguji pasukannya buat kali pertama.

Pengurus Liverpool, Arne Slot berkata pasukannya 'agak malang' untuk tewas 1-0 kepada Preston North End dalam perlawanan persahabatan tertutup semalam -- kerana mereka hanya melepaskan satu pukulan ketika memburu gol pasukan Kejuaraan itu. Freddie Woodman dipaksa mengerah keringat dalam memastikan gawang Preston tidak dibolosi sepanjang perlawanan.

Gol Robbie Brady menjadi pemisah perbezaan apabila dia melepaskan percubaan dari jarak jauh untuk menewaskan penjaga gol, Vitezslav Jaros.


Liverpool menggunakan dua barisan yang berbeza sama ada pada separuh masa dan memberikan minit kepada 25 pemain secara keseluruhan. Mohamed Salah, Curtis Jones, Harvey Elliott, Jarell Quansah dan Dominik Szoboszlai semuanya memulakan 45 minit pertama sebelum barisan pemain yang lebih muda diturunkan bagi 45 minit kedua.

Walaupun tewas, Slot berkata tumpuannya adalah meletakkan pasukan melalui rentak mereka dan menegaskan pasukannya hanya malang kerana mempunyai lebih banyak percubaan ke sasaran berbanding lawan.

Pengendali kelahiran Belanda itu selepas tamat perlawanan memberitahu LFCTV, “Selepas dua minggu sesi latihan yang sukar, adalah penting untuk menguji pemain. Perkara yang paling penting ialah semua orang cergas sebelum perlawanan dan mereka juga kekal cergas semasa perlawanan.

“Ia adalah dua minggu yang baik. Malangnya, keputusan hari ini tidak seperti yang kami mahukan tetapi mereka kekal cergas, ramai daripada mereka mendapat minit, dan saya melihat ramai pemain muda yang mendapat beberapa minit. Itu adalah perkara yang baik.”