Diego Simeone membuka pintu buat Joao Felix untuk membuktikan dirinya di Atletico Madrid sambil memberi amaran tiada jaminan kedudukan buat mana-mana pemain.

Joao Felix telah dikaitkan akan berhijrah bulan depan apabila Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) kelab, Gil Marin, bulan ini mendedahkan hubungan di antara penyerang Portugal itu dan Simeone.

Malah, pengurus Atleti itu sendiri mencadangkan Joao Felix dibenarkan berpindah bulan depan.

“Saya mahukan yang terbaik untuk Atletico, kami akan meraikan 11 tahun dengan mempertaruhkan segala yang saya ada demi pasukan dan kelab berkembang,” katanya menjelang perlawanan Copa Del Rey menentang Arenteiro, awal pagi esok.



“Saya menitik beratkan kemenangan, terus meningkat, berkembang, terus fokus setiap perlawanan dan berjuang selagi terdaya.

"Tiada siapa yang lebih penting dan ia akan kekal sebegitu."

Bekas pemain tengah Argentina itu, bagaimanapun, menjelaskan Joao Felix masih boleh mempunyai masa depan di ibu negara Sepanyol berkenaan.

Dia menambah: "Saya tidak meragui bahawa dia adalah tonggak yang cukup penting.

“Dia mengharungi Piala Dunia dengan baik, memikul tanggungjawab besar bersama pasukan kebangsaannya, terbabit dalam menghasilkan gol dan diberikan peranan besar oleh jurulatihnya untuk mempamerkan kemampuannya.

"Mudah-mudahan, kami dapat memiliki prestasi terbaik Joao seperti dalam Piala Dunia dan diharapkan dia mampu mewakili dirinya dalam pasukan kami."

Dalam masa sama, Simeone mengesahkan Matheus Cunha yang makin hangat ke kelab Liga Perdana Inggeris (EPL), Wolves, akan meninggalkan kelab itu.