Atletico Madrid mula melihat Antoine Griezmann lama, menurut ketua jurulatih Diego Simeone.

Dua gol Griezmann membolehkan Atletico menang 2-1 di Real Betis semalam, dengan gol pertamanya adalah percubaan terus daripada sepakan sudut.

Pemain antarabangsa Perancis itu hanya menjaringkan tiga gol dalam 26 penampilan LaLiga (21 permulaan) musim lalu untuk Rojiblancos, dan memulakan kempen ini dengan perlahan kerana kebanyakannya terhad kepada pemain gantian kerana klausa penampilan dalam kontrak pinjamannya dari Barcelona.

Bagaimanapun, sejak perpindahan itu dibuat secara kekal baru-baru ini, pemain berusia 31 tahun itu telah dapat beraksi lebih banyak lagi dan dia kini mempunyai lima gol dalam 11 perlawanan LaLiga (lima permulaan) musim ini.

"Nampaknya kita melihat Griezmann yang pergi, yang merupakan seorang pemimpin dalam pasukan," kata Simeone selepas perlawanan. "Kami memerlukan pemimpin. Dia memahami rakan sepasukannya dan membentuk gandingan yang mantap."

Dua gol Griezmann juga meletakkannya di hadapan Paco Campos sebagai penjaring terbanyak ketiga Atletico sepanjang zaman, dengan 147 gol.