Stephen Curry mengisytiharkan 'ia bermakna segala-galanya' untuk menang Game 4 siri NBA Finals selepas persembahan sensasinya mengheret Golden State Warriors mengatasi Boston Celtics.

Curry menjaringkan 10 daripada 12 mata terakhir Warriors, menamatkan dengan 43 mata keseluruhan selepas merembat 14 daripada 26 dari padang dan tujuh daripada 14 dari jarak jauh.

Ia membantu Golden State menang 107-97 untuk menyamakan siri tujuh terbaik 2-2 ketika mereka bersedia untuk kembali ke Chase Center untuk Game 5 esok.

Curry juga bermain dengan kecederaan di kaki kirinya sepanjang perlawanan, tetapi menyatakan kegembiraannya untuk kembali ke kelebihan di gelanggang sendiri dengan siri itu.

"Ini bermakna segala-galanya mengetahui rasa mendesak yang kami perlu miliki malam ini untuk menang di atas jalan raya dan mengekalkan sedikit kehidupan dalam siri ini, mendapatkan kembali kelebihan gelanggang sendiri dan cuba mencipta momentum mengikut cara kami," katanya.

"Ia adalah kemenangan yang sukar diperjuangkan. Saya rasa suku pertama benar-benar menetapkan nada. Walaupun kami ketinggalan satu, ia adalah perbezaan malam dan siang antara Game 3 dan Game 4 bagaimana kami keluar secara bertahan, dan itu hanya memberi anda peluang yang cukup untuk menahan beberapa situasi sukar.

"Dan kemudian cari beberapa larian. Kami mendapat beberapa perhentian, keluar dalam peralihan, lelaki terlibat. Dan anda memberi diri anda peluang untuk memenanginya.

"Berbangga dengan semua orang dari segi fizikal kami, fokus kami, ketabahan sepanjang perlawanan. 2-2 adalah lebih baik daripada ketinggalan 3-1. Kerja baik untuk perlawanan ini."