John Stones bimbang mengalami kecederaan patah kaki dalam perlawanan pemanas badan terakhir England pada Euro 2024 dan dengan akan diketepikan daripada kejohanan itu.

Pemain pertahanan Manchester City itu, yang mempunyai 72 caps England, mengalami ketakutan kecederaan dalam kekalahan 1-0 England kepada Iceland di Wembley minggu lalu.

Memulakan perlawanan bersama pemain Crystal Palace, Marc Guehi -- yang dijangka akan bergandingan dalam perlawanan pembukaan Euro England menentang Serbia -- Stones telah diturunkan pada separuh masa selepas mengalami kecederaan di awal permainan.

Stones mengakui dia 'bimbang' dia patah kaki dan segera tampil untuk prospek Euronya.

Bagaimanapun, dia bebas daripada masalah serius dan Stones 'berasa sangat baik' menjelang perlawanan pembukaan Euro 2024 awal pagi Isnin ini.

"Saya bimbang pada mulanya," kata pemain berusia 30 tahun itu.

"Saya tahu ia bukan lutut atau buku lali saya, kerana mekanisme bagaimana saya mendarat. Saya hampir dapat merasai sesuatu yang patah di bahagian kaki.

"Anda fikir yang paling teruk pada mulanya dan kami mendapat beberapa imbasan semula dan [ia] perkara yang sangat kecil dan berjaya melaluinya, yang sangat bagus.

"Saya berasa lega. Saya tidak mahu ketinggalan dan mahu memastikan diri saya beraksi di Euro bersama England."