Khabar angin yang bertiup mengenai seorang ketua jurulatih berprofil tinggi di Liga Super Malaysia yang dikatakan bakal 'angkat kaki' meninggalkan pasukan nampaknya sudah terjawab dengan pengumuman rasmi dari kelab bola sepak Selangor FC, sebentar tadi.

Pengumuman tersebut berkenaan penamatan kontrak ketua jurulatih mereka, Tan Cheng Hoe melalui persetujuan bersama Selangor FC berkuat kuasa serta merta. Berita tergempar itu dikongsikan melalui hantaran di laman sosial rasmi Selangor FC pada Rabu, 28 Feb.
Tan Cheng Hoe dikhabarkan akan berkelana ke Thailand dan berkemungkinan untuk melatih sebuah kelab di Liga Thai 1, namun belum dapat dipastikan kesahihannya hingga setakat hari ini.

Walaupun begitu, sumber dari wartawan Astro Arena difahamkan sebuah kelab 'bottom three' Liga Thai 1, Police Tero FC turut menjadi antara pasukan yang berminat untuk mendapatkan khidmat Tan Cheng Hoe.

Antara kejayaan yang dikecapi oleh Tan Cheng Hoe bersama pasukan Selangor FC sejak September 2022 ialah menjadi Naib Juara Piala Malaysia 2022 dan tempat kedua Liga Super Malaysia 2023, sekaligus memastikan Selangor FC layak secara automatik ke Liga Juara-Juara AFC 2 (ACL2) bagi musim 2024/2025.