Selangor tidak memandang mudah kemampuan Perak dan bersedia untuk menghadapi apa jua situasi menjelang perlawanan Liga Super di Stadium Petaling Jaya petang esok.

Ketua jurulatih The Red Giants, Tan Cheng Hoe, meletakkan seluruh harapan untuk pasukannya memenangi aksi liga ke-24 itu bagi mengukuhkan kedudukan mereka di tangga kedua.

Selain itu, Cheng Hoe turut berharap pemain kebangsaan yang mewakili negara dalam waktu rehat antarabangsa baru-baru ini dapat mengekalkan kecergasan terbaik untuk diturunkan.

"Seperti yang kita tahu, sejak 29 September lalu, kami tiada perlawanan kompetitif sehingga sekarang," kata Cheng Hoe dalam sidang media yang disiarkan Astro Arena.

"Kami sedar ia disebabkan kami gagal layak ke separuh akhir Piala Malaysia dan bukan mudah untuk mengadakan satu motivasi yang tinggi dalam latihan.

"Apa yang menggembirakan kami sebagai barisan kejurulatihan adalah pemain kekal komited dalam latihan dan persiapan pasukan.

"Ada juga pemain yang dua kali mewakili skuad kebangsaan dalam waktu rehat antarabangsa lalu.

"Sudah pasti walaupun tanpa pemain kebangsaan sebelum ini, kami masih menjalankan latihan seperti biasa untuk mengekalkan momentum dan tahap kecergasan terbaik."