Perlawanan pembukaan Euro 2024 menyaksikan pasukan tuan rumah, Jerman, menurunkan kesebelasan utama terbaik bagi menghadapi cabaran pasukan Scotland di Stadium Allianz, sebentar nanti.

Skuad kendalian Julian Nagelsmann mempertaruhkan barisan pemain yang diketuai oleh pemain Barcelona, Ilkay Gundogan, akan bergandingan dengan pemain berpengalaman, Toni Kroos, sambil dibantu oleh penyerang sensasi, Kai Havertz.

Juara Piala Dunia 2014 itu meletakkan penjaga gol nombor satu, Manuel Neuer, sebagai benteng terakhir pasukan tersebut sambil disokong oleh pertahanan kental, Antonio Rudiger dan Joshua Kimmich.

Scotland turut menampilkan bintang sensasi mereka, Scott McTominay dan penggempur utama, Che Adams, sebagai tonggak utama untuk merobek gawang skuad Jerman.

Tumpuan juga terarah kepada sebelah kiri pasukan itu di mana kelihatan pertahanan kiri Liverpool, Andy Robertson dan bekas pemain Arsenal, Kieran Tierney, bakal menggalas tugas membentuk dinding pasukan bagi mengelakkan sebarang pergerakan bahaya daripada Jerman berlaku.