Penjaga gol Real Madrid, Thibaut Courtois, bakal berehat panjang selepas mengalami kecederaan lutut yang serius.

Pemain antarabangsa Belgium itu dipercayai mengalami kecederaan ligamen anterior cruciate pada lutut kirinya semasa latihan dan akan menjalani pembedahan dalam beberapa hari akan datang.

Kenyataan di laman web rasmi kelab Real berbunyi, “Berikutan ujian yang dijalankan ke atas Thibaut Courtois, pemain itu telah disahkan mengalami koyak ligamen anterior cruciate di lutut kirinya. Pemain itu akan menjalani pembedahan dalam beberapa hari akan datang.”


Pemain berusia 31 tahun itu telah membuat lebih 200 penampilan untuk kelab itu sejak menyertai dari Chelsea pada Ogos 2018 dan hampir sentiasa berada di ibu negara Sepanyol itu.

Courtois menghasilkan persembahan pemain terbaik perlawanan pada final Liga Juara-Juara 2022 apabila Los Blancos menewaskan Liverpool 1-0 di Paris.

Pemain antarabangsa Sepanyol, David De Gea, yang sebelum ini dikaitkan dengan perpindahan wang besar ke Santiago Bernabeu, berkemungkinan menjadi pilihan untuk pasukan Carlo Ancelotti selepas kontraknya di Manchester United tamat awal musim panas ini.