Steven Gerrard telah mencadangkan bahawa dia semakin kecewa dengan kekurangan kualiti penyudah Aston Villa selepas menyaksikan pasukannya seri 1-1 dengan Nottingham Forest.

Villa berkunjung ke City Ground selepas melewati tiga perlawanan berturut-turut tanpa kalah, mengumpul lima mata daripada perlawanan menentang Manchester City, Southampton dan Leeds United.

Bagaimanapun, Gerrard berada di bawah tekanan di Villa Park kerana beberapa persembahan yang tidak memberangsangkan, sementara gagal menewaskan 10 pemain Leeds dalam perlawanan mereka sebelum ini.

Keadaan tersebut mengancam Gerrard dan Villa apabila Forest mendahului awal pagi tadi, Emmanuel Dennis menjaringkan gol untuk pasukan tuan rumah.

Sementara Ashley Young tidak lama kemudian memberikan gol penyamaan buat pelawat, Villa akhirnya terpaksa berpuas hati dengan satu mata.

Dengan kelab itu hanya berada tiga mata di depan zon penyingkiran, Gerrard berkemungkinan bakal dipanggil pihak atasan Villa dalam masa terdekat.

Bagaimanapun, Gerrard berasakan bahawa Villa semakin hampir untuk mempamerkan prestasi yang lebih baik, dengan syarat pemain penyerangnya boleh mula mempamerkan rentak cemerlang di depan gawang.

Bercakap kepada Sky Sports, Gerrard berkata: "Saya tidak berpendapat bahawa kami mencipta cukup peluang untuk mengatakan kami layak menang. Saya mahu kami mencipta lebih banyak peluang yang jelas. Saya tidak fikir terdapat terlalu banyak kesilapan dilakukan.

"Saya percaya pasukan masih perlu mempertahankan situasi bola mati dengan lebih baik. Ia adalah satu serangan yang hebat daripada pasukan lawan. Ashley [Young] memberikan contoh terbaik kepada pasukan kami sangat gembira persembahannya.

"Kami sedang berusaha keras ketika ini. Kami hampir menukar keputusan seri kepada kemenangan tetapi untuk melakukan itu kami memerlukan pemain utama untuk melangkah ke hadapan untuk kami dan memberikan kami sedikit lebih kualiti dalam corak permainan. Dalam beberapa perlawanan terakhir kami menamatkan saingan dengan kekecewaan.

Dalam sembilan perlawanan Liga Perdana musim ini, Villa telah menjaringkan dua atau lebih gol hanya sekali, ketika itu adalah kemenangan 2-1 menentang Everton pada 13 Ogos.

Villa seterusnya beraksi apabila mereka menerima kedatangan Chelsea.