Steven Gerrard yakin rehat Piala Dunia akan memberi manfaat kepada usaha Liverpool untuk menyelamatkan musim mereka, menyokong The Reds untuk membuat permulaan cemerlang apabila Liga Perdana Inggeris kembali bersambung.

Liverpool gagal memenangi empat kejuaraan yang tidak pernah berlaku sebelum ini, menjulang Piala EFL dan Piala FA sebelum menamatkan saingan sebagai naib juara Liga Perdana Inggeris dan Liga Juara-Juara.

Pasukan kendalian Jurgen Klopp telah gagal untuk melakukan persembahan sama musim ini, dan mereka memasuki rehat Piala Dunia dengan menduduki tempat keenam dalam Liga Perdana Inggeris, 15 mata yang merisaukan di belakang pendahulu, Arsenal.

Ditanya sama ada ia berasakan Liverpool telah diberikan pramusim kedua, bekas kapten The Reds, Gerrard, memberitahu laman web kelab, "Ya, ia adalah peluang untuk mendapatkan banyak kerja di tempat latihan, menetapkan semula beberapa perkara.

"Saya pasti Jurgen dan kakitangannya melakukan banyak perkara secara taktikal, tetapi ia juga peluang untuk berehat yang sangat diperlukan. Mereka telah bermain banyak bola sepak sejak beberapa tahun kebelakangan ini, mereka terlibat dalam setiap pertandingan. tahun lepas.

"Jadi untuk menjalani pra-musim kecil sebelum saingan kembali bersambung, menggunakan peluang ini untuk berehat dan kemudian melakukan pembinaan kedua, saya berharap Liverpool akan kembali menemui rentak terbaik."