Scotland benar-benar boleh mengejutkan Jerman pada perlawanan pembukaan Euro 2024 Jumaat ini, kata pemain sayap Lewis Morgan.

Pemain New York Red Bull berusia 27 tahun itu adalah pemain yang dipanggil pada saat-saat akhir oleh Steve Clarke untuk kejohanan itu dan berjaya masuk ke dalam kelompok 26 pemain terbaik skuad.

Dia menamatkan ketiadaan penampilan antarabangsa selama enam tahun sebagai pemain gantian dalam menjana keputusan seri 2-2 dengan Finland pada Rabu.

"Sudah tentu, perkara aneh selalu berlaku dalam bola sepak," kata Morgan mengenai kemungkinan pasukan Clarke akan mengecewakan skuad tuan rumah.

“Kami mempunyai skuad yang sangat berbakat di sini, kumpulan pemain yang bagus bermain di peringkat tertinggi dalam bola sepak dunia.

"Tiada sebab mengapa kami tidak boleh pergi ke sana dan mendapatkan sesuatu, tetapi kami hanya boleh melakukannya jika kami memberikan versi terbaik dari kami dan berpegang kepada strategi dan formulasi permainan."

Kemunculan semula Morgan di peringkat antarabangsa menandakan perubahan ketara untuk bekas penyerang Celtic, Inter Miami dan St Mirren itu.