Pengendali Aston Villa, Unai Emery gembira dengan cara pemainnya "serius" semasa pertembungan 5-0 di Sheffield United.

Villa mendapatkan kembali cita-cita di kelompok empat teratas dengan penuh bergaya apabila mereka meletakkan The Blades yang malang dalam setengah jam pembukaan yang menakjubkan di mana mereka mendahului 4-0 hasil jaringan John McGinn, Ollie Watkins, Leon Bailey dan Youri Tielemans.

Alex Moreno melengkapkan dengan gol kelima selepas rehat untuk meningkatkan harapan penguasaan di Liga Perdana musim ini.

Emery berkata: “Kami mengawal permainan dan kami klinikal. Kami mendapat keyakinan dengan cepat dan berasa selesa.

“Kami menamatkan separuh masa pertama dengan keputusan yang sangat baik dan kami cuba menghormati mereka terlebih dahulu dan cuba beraksi dengan serius.

“Kami menjaringkan gol dan kami cuba menghalangnya juga, seperti yang kami lakukan sebelum kami menjaringkan empat gol pada separuh masa pertama.

“Pada saat terakhir kami melepaskan satu gol sebelum VAR, sebelum kami melepaskan dua peluang yang sangat baik. Saya menuntut pada masa itu untuk beraksi dengan lebih serius.

“Apabila anda menang seperti itu secara keseluruhan kami perlu gembira tetapi dalam perlawanan seterusnya kami tidak akan sentiasa selesa seperti ini dan kami perlu serius dalam percaturan dan bertanggungjawab.”