Unai Emery, percaya Arsenal adalah ujian yang sebenar buat Aston Villa menilai kedudukan mereka pada musim ini dan bagaimana mereka merancang untuk memperbaiki pada perlawanan yang akan datang.

Jaringan yang dilakukan oleh Leandro Trossard dan Thomas Partey memperoleh tiga mata penuh untuk Arsenal dalam kemenangan 2-0 di Villa Park semalam.

Bagaimanapun ia boleh menjadi cerita yang berbeza buat anak buah Emery selepas Ollie Watkins terlepas peluang menjaringkan gol di kedua-dua separuh masa manakala percubaan Amadou Onana terkena palang gol.

Walaupun kecewa dengan keputusan itu, dia tetap optimis dengan persembahan anak buahnya dalam perlawanan pertama mereka di laman sendiri.

"Kami perlu menerima yang Arsenal lebih berpengalaman dan kuat, harini adalah ujian buat kami," kata Emery kepada Sky Sports.

"Kami bertanding dan kami menghadapi mereka kami boleh menang seri atau kalah, saya pikir ia akan memberi maklumat tentang pasukan ini dan bagaimana menguruskan kelab ini dalam jendela perpindahan, sebelum menamatkan bulan ini menentang Leicester" katanya.

"Kami mencipta tiga peluang yang sangat baik seperti mereka tetapi peluang kami sangat jelas, saya tetap bangga dengan pemain dengan aksi mereka, bukan keputusan yang kami mahu tetapi corak permainan inilah yang kami mahukan"katanya."