Pengurus Bayern Munich, Thomas Tuchel, menegaskan Harry Kane akan menjadi kisah kejayaan mutlak buat Bundesliga itu.

Ketua pasukan England tersebut telah menyumbangkan tiga gol dan satu bantuan jaringan dalam empat perlawanan pertamanya sejak perpindahan bernilai £86 juta (RM499.8j) daripada Tottenham dan Tuchel percaya dia merupakan penyerang yang sempurna untuk gergasi Jerman itu.

“Kami mempunyai pemain yang diperlukan dan dengan keperibadian tersendiri iaitu Harry Kane,” kata Tuchel dalam sidang media menjelang kunjungan Bayer Leverkusen awal pagi esok.

“Kami cuba untuk lebih banyak melibatkannya dalam perlawanan dan ini akan menjadi kisah kejayaan yang besar.


“Kami mempunyai penyerang yang sempurna dan kami lebih gembira dengannya.”

Selepas seminggu gelora pasukan kebangsaan yang menyaksikan Jerman memecat Hansi Flick berikutan kekalahan 1-4 kepada Jepun, Tuchel tetap tidak khuatir tentang barisan pemain antarabangsanya yang kembali melaporkan diri.

“Saya tidak perlu membina semangat mereka, mereka melakukannya sendiri menerusi persembahan yang bagus dan kemenangan ke atas Perancis (2-1 kelmarin),” tambahnya.

"Semalam kami mengadakan sesi bersama selama lima minit di bilik persalinan dan rutin kami berjalan seperti biasa."

Sempena cabaran Leverkusen dengan reputasi tiga kemenangan Bundesliga musim ini menjadi pertaruhan di Allianz Arena dengan pelawat kini mengungguli carta dengan perbezaan gol selepas permulaan yang memberangsangkan.

Tuchel mengagumi tugasan Xabi Alonso dan berkata: “Dia seorang pengurus yang sangat bagus itulah yang dia buktikan sekarang.

“Saya banyak belajar tentang bola sepak melalui corak permainan Xabi Alonso. Dia adalah tokoh penting di bahagian tengah Bayern, Real dan Liverpool.

“Dia sedar akan perlawanan ini dan dia mempunyai aura semula jadi di atas padang yang memacu pasukannya untuk mencipta kemenangan terbesar jadi adalah tidak mengejutkan apabila dia muncul sebagai seorang jurulatih yang cemerlang.”

Joshua Kimmich diragui untuk perlawanan ini, begitu juga Eric Choupo-Moting selepas kembali daripada tugasan antarabangsa dengan kecederaan tetapi Jamal Musiala yang masalah belakangnya menghalangnya daripada menyertai Jerman berkemungkinan kembali cergas.

Penjaga gol, Manuel Neuer, pula dijangka kembali daripada kecederaan betis sebelum rehat antarabangsa bulan depan.