Legenda Juventus, Gianluigi Buffon, percaya Paulo Dybala akan meraih manfaat menyertai Roma berbanding seteru Serie A, Inter.

Dybala begitu hampir ke San Siro sebaik kontrak tujuhnya bersama Juve terlerai bulan lalu.

Langkah Inter merekrut semula Romelu Lukaku secara pinjaman daripada Chelsea mendorong pemain antarabangsa Argentina itu memilih di antara Napoli dan Roma, sebelum membulatkan tekadnya menerusi perjanjian selama tiga tahun.

Buffon, yang menghabiskan selama lima musim menjadi rakan sepasukan Dybala di Turin berasakan penyerang itu telah membuat keputusan yang tepat.

"Paulo mempunyai hak untuk memilih hala tujunya selepas meninggalkan Juventus secara percuma," kata penjaga gol veteran Parma itu kepada La Gazzetta dello Sport.




"Dalam beberapa minggu kebelakangan ini, Dybala berpeluang menyertai Inter, Roma atau Napoli. Saya harap dia akan memilih salah satu daripada dua yang terakhir. Saya menaruh harapan terhadap kariernya.

"Paulo memerlukan kejutan emosi dan saya pasti hanya Roma dan Napoli yang mampu menawarkan aspek itu kepadanya. Saya menghantar ucapan mesej dan saya gembira melihatnya di Roma."