Thiago Silva berkata dia telah bertanya kepada Paulo Dybala dari Roma sama ada dia akan menyertainya di Chelsea dan menjelaskan dia akan menjadi pemain penting untuk The Blues.

Laporan di Itali telah mengaitkan Chelsea dengan perpindahan untuk pemain skuad kebangsaan Argentina, Dybala, yang dilaporkan mempunyai klausa pelepasan yang membenarkannya menyertai pasukan di luar Serie A dengan harga GBP10 juta.

Pengendali baru The Blues, Mauricio Pochettino, difahamkan peminat tegar pemain berusia 29 tahun itu dan cuba mendapatkannya ketika mengendalikan Tottenham dan Paris Saint-Germain.

Kini, Silva telah bercakap tentang kemungkinan bintang Roma, yang telah menonton tenis di Wimbledon dan Formula Satu di Silverstone minggu ini, menyertainya Chelsea.

Silva memberitahu Sky Sport Italia di Silverstone semalam, "Saya melihat Paulo Dybala di sini, mereka [media] bercakap tentang dia datang ke Chelsea. Saya telah bercakap dengannya dan bertanya kepadanya sama ada dia akan datang. Dia adalah pemain bertaraf dunia. Saya ingin bermain dengannya kerana dia seorang pemain yang hebat. Mari kita lihat."

Chelsea sedang mencari untuk mengukuhkan pilihan serangan mereka menjelang musim baharu dan Dybala, yang kontraknya di Stadio Olympico berlangsung sehingga 2025, akan menjadi tambahan yang berkualiti, dengan bekas pemain Juventus itu menjaringkan 18 gol dan menjaringkan lapan bantuan dalam semua pertandingan musim lalu.