Karim Benzema berikrar tidak akan melupakan Real Madrid.

Penyerang itu akan meninggalkan Bernabeu pada musim panas apabila kontraknya tamat selepas 14 tahun di kelab itu.

Pemain antarabangsa Perancis itu menjaringkan 354 gol dalam 648 perlawanan, memenangi rekod kelab 25 trofi dan kini dijangka berpindah ke Arab Saudi untuk menyertai Al-Ittihad.


Pemain berusia 35 tahun itu berikrar tidak akan melupakan Real semalam.

Pemain antarabangsa Perancis itu menjaringkan 354 gol dalam 648 perlawanan dan memenangi rekod kelab 25 trofi semasa bersama pasukan LaLiga itu.

“Saya tidak akan melupakan Real Madrid kerana ia adalah mustahil,” katanya pada sidang media perpisahan.

“Sukar untuk bercakap. Terdapat begitu banyak emosi. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Real Madrid dan rakan sepasukan saya. Ia adalah satu perjalanan yang indah dalam hidup saya.

“Saya cukup bertuah untuk memenuhi impian zaman kanak-kanak saya terima kasih kepada presiden, yang suatu masa dahulu, ketika saya baru berusia 21 tahun, pergi ke rumah saya, bersama ibu bapa saya.

“Apabila saya melihat awak saya berkata, dia adalah lelaki yang membawa Zizou dan Ronaldo dan kini dia mahukan saya dalam pasukannya. Terima kasih banyak untuk itu.

“Saya tidak akan melupakan Real Madrid kerana ia adalah mustahil. Ia adalah kelab terbaik di dunia dan dalam sejarah, ia adalah sebaik mungkin. Sudah tiba masanya untuk saya pergi hari ini dan mempunyai cerita lain, tetapi perkara yang paling penting bagi saya ialah apa yang saya menang di sini.

“Ia adalah hari yang agak menyedihkan, kerana saya meninggalkan kelab ini dan itu menyakitkan saya. Impian saya berada dalam kepala saya, saya menandatangani kontrak untuk Madrid dan saya mahu menamatkan di Madrid, tetapi kehidupan kadangkala memberi anda peluang lain dan saya telah mengambilnya dengan semua keluarga saya.”