Gimnas berstatus olimpian negara, Ng Shu Wai, dijadikan sebagai inspirasi serta penanda aras baharu buat penerus legasi sukan gimnastik -- Sharul Aimy dalam buruan pingat pertama negara di pentas Sukan Asia sejak 2006.

Shu Wai merupakan bekas jurulatih negara, sememangnya meninggalkan legasi tersendiri dengan memegang rekod gimnas terakhir membawa pulang kilauan pingat dari Sukan Asia.

Aura dan ketekunan Shu Wai ketika beraksi suatu ketika dahulu kini diteruskan Sharul Aimy dengan atlet muda meningkat naik ini berasakan ini masa terbaik membuktikan kewibawaan dan mengukir sejarah baharu.

Dan untuk merealisasikan impian itu -- Sharul kini berguru bersama abang kepada Shu Wai -- Ng Shu Liang dan diharapkan kombinasi ini diterjemahkan ke dalam membentuk kilauan pingat di Hangzhou.

"Saya berharap untuk melakukan yang terbaik untuk Sukan Asia kerana ia merupakan pertandingan terakhir tahun ini," kata Sharul menerusi Nadi Arena.

"Jurulatih Shu Wai merupakan idola saya jadi saya mahu menjadi seperti dia dan mahu beraksi cemerlang di peringkat antarabangsa."