Malaysia Pro Cycling (MPC) meneruskan sensasi dalam dunia berbasikal apabila memastikan kejayaan besar dalam pelumbaan peringkat kelima Princess Maha Chakri Sirindhorn's Cup Men Tour of Thailand 2024 hari ini.

Dengan tunggangan penuh kemahiran dan keazaman, MPC memastikan penamat di kedudukan ketiga, keempat dan kelima dalam perlumbaan kompetitif itu, yang melibatkan 156 kilometer dari Phitsanulok ke Phichit.

Zulfikri Zulkifli, Muhammad Syawal Mazlin dan Muhammad Fahmi Khairul mempamerkan prestasi gemilang untuk memastikan kejayaan pasukan itu.

Tumpuan dalam peringkat kali ini terarah kepada Mohamad Izzat Hilmi Abdul Halil yang menyarung Jersi Hijau selaku Raja Pecut. Prestasi cemerlangnya menyaksikan MPC kini semakin diiktiraf sebagai antara kuasa besar sukan berbasikal dunia.

Pengurus pasukan, Sayuti Zahit, meluahkan rasa bangga terhadap pasukannya dengan berkata: "Saya amat berbangga dengan pasukan ini. Mereka adalah era baru sukan berbasikal Malaysia dan mereka adalah masa depan dunia berbasikal negara."