Harry Kane percaya pengalaman yang diperolehnya bermain untuk Bayern Munich musim lalu telah menyediakan dirinya untuk Euro 2024 di Jerman.

Kane berpindah ke Bayern dari Tottenham pada Ogos tahun lalu, menjadi pemain Bundesliga termahal dalam sejarah.

Dia menikmati musim sulung yang mengagumkan di liga utama Jerman, menjaringkan 44 gol dalam 45 perlawanan di semua pertandingan.

Kane mengakui bagaimana masanya di Bayern telah meningkatkan permainannya dan memberinya pengalaman berharga menyertai kejohanan itu.

“Ia satu pengalaman yang luar biasa,” kata Kane kepada UEFA.com.

"Saya fikir bermain untuk kelab seperti Bayern Munich hanya boleh meningkatkan anda dan hanya mendorong anda ke tahap yang lebih tinggi kerana anda berada di bawah tekanan besar untuk berjaya dalam setiap perlawanan.

"Saya fikir standard pemain, dan kualiti jurulatih, anda tahu ia menuntut permainan tahap yang sangat tinggi, dan saya sangat menikmatinya.

“Dan saya hanya fikir bermain, bagi saya secara peribadi, sudah tiba masanya untuk bermain di stadium berbeza menentang pasukan berbeza, dan saya sangat menikmati pengalaman itu.


"Beberapa suasana di sini adalah antara yang terbaik yang pernah saya rasai. Ia merupakan sesuatu yang saya gemar dan saya menjangkakan perlawanan di Euro juga sama."

Kane bakal menjadi pemain pertama yang menjadi kapten England pada empat kejohanan utama apabila dia mengetuai mereka menentang Serbia pada Isnin.