Kobbie Mainoo lega apabila memikirkan tentang masa depan pengurus Manchester United, Erik ten Hag.

Pengendali kelahiran Belanda itu dilihat bakal dipecat berikutan musim yang mengecewakan, hanya untuk membawa United ke kejayaan Piala FA menentang Manchester City bulan lalu.

Mainoo, yang bersama England untuk Euro 2024, menjaringkan gol penentu dalam kemenangan 2-1 di Wembley untuk menamatkan tahun sulung yang mengagumkan buat pemain berusia 19 tahun itu.

Berikutan kejayaan United dalam Piala FA yang ke-13, tinjauan pasca musim akhirnya menyebabkan Ten Hag diberitahu dia akan kekal bertanggungjawab di Old Trafford di bawah pemilikan baharu.

Mainoo sedang bersiap sedia untuk perlawanan kumpulan kedua Three Lions menentang Denmark Khamis ini, setelah membuat penampilan sulung kejohanan antarabangsa menentang Serbia sebagai pemain gantian.

Apabila ditanya keputusannya mengenai keputusan United mengekalkan ten Hag, Mainoo berterima kasih kepada ketua jurulatihnya selepas musim sulungnya bersama pasukan utama.


"Jelas sekali, (saya) gembira dapat meneruskan program United bersamanya," kata Mainoo.

“Dia sudah mendapat dua trofi, harap ada lagi yang akan datang.

"Seronok untuk mempunyai ketenangan fikiran bahawa kami tahu pengurus yang kami akan kembali pada musim baharu.

"Saya sangat berterima kasih kepadanya kerana dia meletakkan begitu banyak kepercayaan kepada saya dan percaya kepada saya untuk bermain dalam pasukan."

Mainoo membuat 32 penampilan di semua pertandingan, menjaringkan lima gol, akhirnya menyebabkan dia dimasukkan ke dalam skuad 26 pemain yang pergi ke Jerman, dipilih berbanding pemain seperti James Maddison, Jordan Henderson, dan Jack Grealish.