Bintang Real Madrid, Luka Modric bersedia untuk satu lagi pertempuran Euro 2024 dengan Sepanyol.

La Roja memulakan kempen mereka dengan perlawanan pembukaan Kumpulan B menentang Croatia diikuti dengan pertembungan dengan juara bertahan, Itali dan Albania dalam beberapa hari akan datang.

Bagaimanapun, pertandingan itu menampilkan Sepanyol menentang Croatia dalam babak terbaru persaingan antara kedua-dua negara.

Croatia memperoleh kemenangan 2-1 ke atas Sepanyol pada peringkat kumpulan di Euro 2016, sebelum Sepanyol menyingkirkan mereka pada pusingan 16 Euro 2020, dengan Modric bermain dalam kedua-dua perlawanan.

Modric dijangka melanjutkan tempohnya di Madrid dalam beberapa minggu akan datang tetapi tumpuannya sekarang adalah sebagai kapten Croatia.

Pembaharuan saingan dijangka akan menjadi pertemuan yang sengit di Berlin dan Modric tidak syak lagi di mana ancaman utama Sepanyol terletak.

Pemain veteran itu mengetengahkan Lamine Yamal, 16 tahun, pemain separuh umurnya, sebagai masalah utama yang perlu ditangani Croatia menentang Sepanyol di ibu kota Jerman.

“Saya berasa sangat tua apabila mendengar tentang dia. Usia tidak penting, yang penting adalah apa yang ditunjukkan di atas padang. Potensinya sangat besar, kita semua telah melihatnya”, menurut laporan dari Diario AS.

“Dia telah melakukan perkara yang luar biasa musim ini dan semua orang melihatnya sebagai bahaya besar Sepanyol.”