Neymar khuatir dengan kebocoran maklumat di dalam bilik persalinan Paris Saint-Germain (PSG) dan menegaskan mereka harus bergerak seiringan menjelang pertembungan Liga Juara-Juara (UCL) menentang Bayern Munich.

Pendahulu Ligue 1 itu tumbang 1-3 di Monaco kelmarin selepas disingkirkan daripada Coupe de France oleh Marseille, secara tidak langsung meningkatkan tekanan ke atas pengurus, Christophe Galtier.

Neymar dilaporkan terlibat dalam perbalahan hangat dengan penasihat sukan juara bertahan itu, Luis Campos, selain bertelagah dengan rakan sepasukannya ekoran kekalahan kepada Monaco yang membawa kepada perbincangan kelab berkenaan untuk melepaskan penyerang Brazil tersebut.

Bekas pemain Barcelona itu tidak menafikan mereka memang bertikam lidah hujung minggu, tetapi percaya perselisihan terbabit tidak sepatutnya terbongkar.

Dia berkata sebelum perlawanan pertama pusingan 16 menentang Bayern: "Ia memang terjadi, ada sedikit perbincangan, kami tidak sependapat. Ia berlaku kepada kami setiap hari tetapi saya sayangkan mereka semua, ia seperti hubungan dengan teman wanita saya.





"Bola sepak bukan hanya tentang cinta, bukan hanya persahabatan. Wujud rasa hormat dan ia membantu untuk mengadakan perbincangan. Kami tidak biasa menanggung kekalahan demi kekalahan.

"Apabila itu berlaku, sudah tentu ia akan mengganggu kami. Ia menjadi sebahagian daripada proses penambahbaikan buat kami.

"Bagi bilik persalinan, kadangkala pembohongan didedahkan di dalam akhbar dan ia tersebar di serata dunia. Kebetulan khabar angin keluar pada detik-detik penting musim ini.

"Kami perlu mengenal pasti apa yang berlaku. Adalah bukan perkara biasa kalau cerita di dalam bilik persalinan tersebar di akhbar, ia seharusnya kekal dalam kalangan kami sahaja. Kami perlu berjalan seiringan.

"Apabila timbul berita seperti ini, kami jadi marah.

"Saya jamin anda telah menyalurkan banyak maklumat yang salah walaupun sebilangannya ada yang betul."