Neymar telah memaklumkan kepada Paris Saint-Germain (PSG) mengenai keinginannya untuk meninggalkan kelab itu, demikian dilaporkan media-media Perancis.

Kelab berkenaan masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan mengenai dakwaan itu dan agensi berita, PA, melaporkan bahawa bintang Brazil berkenaan, yang masih memiliki kontrak sehingga 2025, juga belum mengadakan perbincangan rasmi dengan pihak eksekutif kelab itu mengenai hasratnya.

Masih tiada kepastian sama ada Neymar berada dalam perancangan ketua jurulatih PSG, Luis Enrique, atau tidak tetapi laporan berkenaan terbit pada ketika kelab itu perlu membuat keputusan sama ada mahu menjual penyerang Perancis, Kylian Mbapppe, musim panas ini atau kehilangannya tanpa sebarang pendapatan selepas kontraknya tamat musim panas depan.

Lionel Messi meninggalkan kelab itu awal musim panas ini untuk menyertai Inter Miami dan seandainya Neymar dan Mbappe mengikut jejak itu, ia akan menjadi penanda berakhirnya satu era di PSG.

Neymar memenangi lima gelaran Ligue 1 bersama PSG tetapi gagal menambah gelaran Liga Juara-Juara Eropah (UCL) yang dimenanginya bersama Barcelona pada 2015.

Mbappe, dalam pada itu, telah dilarang daripada menyertai sesi latihan skuad utama PSG berikutan petikaian mengenai kontraknya yang masih belum berpenghujung.