Carlo Ancelotti berminat untuk menyaksikan Real Madrid bertemu Milan dalam perlawanan akhir Liga Juara-Juara di Istanbul.

Los Blancos akan berdepan Chelsea pada suku akhir, manakala Milan sedang membina untuk perlawanan menentang Napoli.

Madrid akan menjadi pilihan menentang Chelsea kerana musim buruk yang dialami oleh pasukan Liga Perdana Inggeris itu.

Bagi Milan, situasinya berbeza kerana Napoli telah mengalahkan pesaing mereka dalam Serie A musim ini, tetapi mereka akan mendapat sokongan Ancelotti.

Ditanya apa yang dia katakan kepada Paolo Maldini dalam panggilan baru-baru ini dengan bekas pemain pertahanan itu, Ancelotti memberitahu Rai Radio 1, "Ini adalah keinginan untuk Milan, di mana saya juga peminat mereka.

“Pada hakikatnya, Milan-Napoli akan menjadi perlawanan yang sangat seimbang dan sangat sukar untuk ditentukan.

"Adakah bagus untuk bertemu di Istanbul? Untuk Madrid, ya, saya fikir juga untuk Milan, tetapi semua orang mahu ke Istanbul."

Dalam sidang akhbar pra-perlawanannya menjelang perlawanan pertama suku akhir menentang Chelsea, Ancelotti sekali lagi menggariskan hasrat untuk bertemu Maldini pada perlawanan akhir -- terutamanya dengan bandar tuan rumah tidak menyimpan kenangan indah untuk pasangan itu, yang tewas di Istanbul menentang Liverpool pada perlawanan akhir 2005.


"Paolo dan Istanbul bukanlah kenangan yang indah terutama pada 2005," tambah Ancelotti.

"Saya amat menyayangi Maldini, dia telah menjadi kapten saya dan jika kami dapat bertemu antara satu sama lain pada hari lahir saya [hari final] ia akan menjadi sangat baik".