Ejen Lautaro Martinez berkata 'tiada sebab' untuk penyerang dalam permintaan itu meninggalkan Inter.

Martinez menandatangani perjanjian baharu dengan Nerazzurri sehingga 2026 Oktober lalu tetapi terus dikaitkan dengan perpindahan.

Chelsea, Paris Saint-Germain dan Atletico Madrid adalah antara kelab yang dilaporkan berminat mendapatkan penyerang Argentina itu.

Martinez baru-baru ini menyatakan dia gembira untuk kekal bersama gergasi Serie A itu, dan ejennya, Alejandro Camano, tidak menjangka pemain berusia 24 tahun itu akan berpindah semasa jendela perpindahan.

Dia memberitahu fcinternews.it: "Saya tidak mempunyai sebab untuk berfikir bahawa ada kemungkinan dia akan meninggalkan Inter.

“Tiada siapa yang memberitahu kami apa-apa, sebenarnya pemain yang menjaringkan begitu banyak gol dalam liga yang rumit seperti liga Itali pasti tidak disedari, tetapi masih ada kontrak empat tahun.

"Dia baik-baik saja, dia gembira, dia menikmati pasukan, kelab, rakan sepasukannya. Tiada sebab untuk pergi. Kami tahu seperti apa bola sepak profesional, hari ini saya mengesahkan ini dan esok semuanya boleh berubah. Tetapi hari ini situasi yang saya nyatakan tadi."

Dia menambah: "Saya tidak tahu apa yang akan berlaku pada masa depan kerana ia adalah bola sepak profesional. Tetapi bagi Lautaro, bermain untuk Inter adalah sesuatu yang mengagumkan, seperti bagi ramai pemain lain yang ingin menyertai Nerazzurri.

"Lautaro tidak memikirkan destinasi masa depan hipotetikal, tetapi tentang kejuaraan seterusnya, di mana dia mahu cuba memenangi segala yang dia boleh bersama Inter."