Francesco Totti terkejut bahawa Romelu Lukaku boleh kembali ke Inter tetapi berpendapat dia 'mahu kembali ke tahap terbaik'.

Hanya meninggalkan Inter untuk menyertai Chelsea Ogos lalu, Lukaku dilaporkan berminat untuk kembali ke kelab di mana dia memenangi gelaran Serie A tahun lepas.

Pengarah urusan Inter, Alessandro Antonello, berkata awal minggu ini bahawa penyerang itu mempunyai ;keinginan besar' untuk kembali selepas menjaringkan hanya lapan gol Liga Perdana Inggeris (English Premier League) pada musim 2021-22 yang kurang memberangsangkan di Stamford Bridge.

Walaupun pemain hebat Itali, Totti menjangkakan Lukaku berpindah ke tempat lain, dia berkata potensi kembalinya seorang lelaki yang menjaringkan 30 gol pada musim terakhirnya bersama Inter akan menjadi dorongan besar untuk Nerazzurri.

“Saya tidak akan menjangkakannya,” Totti memberitahu Sky Sports Italia. “Saya fikir dia akan pergi ke kelab lain, tetapi dia mahu kembali ke tahap yang terbaik, dia menang [Serie A] dan dia mahu terus menang.

"Di Itali dia banyak bergerak, pada tahap fizikal ia memalukan!"

Dengan Inter juga dilaporkan menyasarkan bekas pemain Juventus, Paulo Dybala dan berharap untuk mengekalkan Lautaro Martinez, Totti berkata bahawa tahap kedalaman akan menimbulkan ketakutan kepada lawan mereka.

"Tiada siapa tahu dengan tandem mana mereka akan bermain, Simone Inzaghi pasti akan gembira." legenda Rom berkata.

Totti mengalu-alukan kedatangan Nemanja Matic di Roma ketika Jose Mourinho berusaha untuk membina kejayaan mereka dalam Liga Conference Europa (Conference Europa League).

"Jika Mourinho membuat pilihan ini bermakna dia fleksibel untuk pasukan. Kami bercakap tentang pemain hebat yang telah menunjukkan nilainya di Eropah," katanya.

"Untuk datang ke Rom anda memerlukan mentaliti yang betul dan dia sentiasa menunjukkan bahawa dia memilikinya."