Pemain kebangsaan Republik Ireland, Matt Doherty, telah melengkapkan kepulangan ke Wolves dengan perpindahan percuma.

Pemain pertahanan itu telah menandatangani perjanjian tiga tahun dengan pasukan Molineux, selepas membuat lebih daripada 300 penampilan semasa tempoh pertamanya di kelab itu.

Doherty meninggalkan Wolves selepas sedekad berkhidmat untuk menandatangani kontrak dengan Tottenham pada 2020 tetapi meninggalkan Spurs pada Januari secara percuma dan menyertai Atletico Madrid dengan kontrak enam bulan.


Selepas pemain berusia 31 tahun itu hanya membuat dua penampilan sepanjang tempoh singkat di Sepanyol, dia kini telah kembali ke England dan akan bekerja di bawah Julen Lopetegui.

Pengarah sukan Wolves, Matt Hobbs berkata, “Kami sangat gembira Matt kembali dan dia adalah salah pemain yang diinginkan oleh pengurus pasukan.

“Selepas Spurs dan Atletico Madrid, dia lapar untuk membuktikan dirinya sekali lagi dan akan menambah kekuatan secara mendalam ke kawasan pertahanan penuh, memberikan saingan dan menjadikan kami lebih baik di posisi itu.

“Dia tahu kelab dan apa erti bermain di sini – dia pernah berjaya di Wolves sebelum ini dan tahu apa yang peminat mahukan.

“Bagi kami, ia adalah satu lagi pemain tempatan, tetapi seorang yang boleh berkongsi pengetahuannya dan piawaian yang diperlukan di seluruh kumpulan, jadi dia akan dapat berundur tanpa sebarang masalah.”