Julen Lopetegui meluahkan kekecewaannya terhadap masalah perpindahan Wolves dan mengakui kelab itu sedang bergelut untuk menandatangani pemain.

Pengurus itu berasakan masalah itu membawa berita buruk terhadapnya tatkala dia sedang berusaha cuba membentuk semula skuad itu selepas mampu kekal dalam Liga Perdana Inggeris (EPL).

Wolves hanya menandatangani Matt Doherty secara percuma yang menyaksikan pemain pertahanan itu kembali ke Molineux tiga tahun selepas berkelana ke Tottenham.

Mereka menaruh minat terhadap sentuhan Alex Scott daripada Bristol City selain tonggak West Ham, Aaron Cresswell, di sebalik telah melepaskan Ruben Neves, Conor Coady, Nathan Collins dan Raul Jimenez untuk mengumpul kira-kira £84 juta.

Di penghujung musim lalu, Lopetegui menagih jaminan bahawa Wolves -- yang diarah agar mematuhi peraturan permainan adil kewangan -- boleh melabur dan bersaing selepas dia menyelamatkan kempen mereka daripada tergelincir divisyen.

"Saya datang ke mari dengan projek dan idea bahawa jika kami dapat menyelamatkan pasukan, kami akan dapat memperbaikinya," katanya kepada podcast Pure Football Guillem Balague.




“Ini adalah satu berita buruk untuk saya. Saya telah mencuba pada musim panas ini. Ini merupakan pelan A kami dan kini kami perlu beralih ke pelan B dengan cuba mempertimbangkan pemain yang kosnya berbaloi tetapi buat masa ini kami juga tidak boleh membangunkan pelan ini juga.

“Kami kehilangan ramai pemain dan kami fikir kelab mahu menjual lebih ramai lagi pemain. Dalam situasi ini, kami memerlukan pemain untuk mengimbangi skuad dan berdaya saing dalam EPL.

“Saya tahu pengarah sukan, Matt Hobbs, dan tukang rekrut pemain kami telah bekerja keras untuk mempunyai pelan A dan pelan B, namun malangnya kami tidak dapat membangunkan rancangan ini.

“Sayang kerana anda fikir pada bila-bila masa sahaja pemain utama boleh datang dan akhirnya, mereka tidak jadi datang atas sebab berbeza.

"Kami teruja dengan rancangan baru ini tetapi ketika ini kami tidak mempunyai sebarang rancangan kerana kami tidak mempunyai pemain baharu.

“Kami melepaskan ramai pemain dan kini kami hanya menyenaraikan seorang pemain baharu secara percuma (Doherty).

"Bukan sahaja saya malah termasuklah pengarah sukan berasakan bahawa ini adalah satu kekecewaan besar.”

Pengurus itu juga mengesahkan penyerang Daniel Podence mungkin akan dijual selepas dia tidak menyertai skuad untuk lawatan pramusim mereka ke Portugal, dengan Jimenez telah pun berpindah ke Fulham minggu ini.Bos Julen Lopetegui telah mendedahkan kekecewaannya terhadap masalah perpindahan Wolves dan mengakui kelab itu sedang bergelut untuk menandatangani pemain.
Ketua jurulatih merasakan masalah itu memberi "berita buruk" untuknya ketika dia cuba membina semula selepas kelangsungan Liga Perdana musim lalu.
Iklan


Wolves hanya menandatangani Matt Doherty secara percuma, dengan pemain pertahanan itu kembali ke Molineux tiga tahun selepas pergi ke Tottenham.

Mereka berminat dengan Alex Scott dari Bristol City dan Aaron Cresswell dari West Ham tetapi telah menjual Ruben Neves, Conor Coady, Nathan Collins dan Raul Jimenez untuk mengumpul kira-kira £84 juta.Matt Doherty
Lopetegui memerlukan jaminan pada penghujung musim lalu bahawa Wolves, yang perlu mematuhi peraturan permainan adil kewangan, boleh melabur dan bersaing selepas dia membimbing mereka ke arah keselamatan Liga Perdana tetapi tetap tidak berpuas hati.

"Saya datang ke sini dengan projek dan idea bahawa, jika kami dapat menyelamatkan pasukan, kami akan dapat memperbaikinya," katanya kepada podcast Pure Football Guillem Balague.

“Ia adalah berita buruk untuk saya. Saya mencuba pada musim panas. Ini adalah pelan A. Kami pergi ke pelan B, cuba memikirkan tentang pemain yang kos efektif, tetapi memang benar pada masa ini kami tidak dapat membangunkan pelan ini juga.

“Kami kehilangan ramai pemain dan kami fikir kelab itu mahu menjual lebih ramai pemain. Dalam situasi ini, kami memerlukan pemain untuk mengimbangi skuad dan berdaya saing dalam Liga Perdana.

“Saya tahu pengarah sukan, Matt Hobbs, dan pengambilan, semua pasukan ini, telah bekerja keras untuk mempunyai pelan A dan pelan B, tetapi malangnya kami tidak dapat membangunkan rancangan ini.

“Sayang kerana anda fikir pada bila-bila masa pemain utama boleh datang dan, akhirnya, mereka tidak datang atas sebab berbeza. Kami teruja dengan rancangan baharu ini, tetapi sekarang kami tidak mempunyai rancangan ini kerana kami tidak mempunyai pemain baharu.

“Kami mempunyai ramai pemain yang dikeluarkan dan kini kami hanya memasukkan seorang pemain percuma baharu (Doherty). Ia bukan sahaja untuk saya, tetapi untuk pengarah sukan, satu kekecewaan besar.”

Pengurus itu juga mengesahkan penyerang Daniel Podence mungkin akan dijual selepas dia tidak menyertai skuad untuk lawatan pramusim mereka ke Portugal, dengan Jimenez telah pun berpindah ke Fulham minggu ini.