Pengurus Manchester United, Erik ten Hag, mengetahui barisan pemain dan penyokong Everton sudah pasti berang mengenai hukuman potongan 10 mata yang dikenakan terhadap kelan dan mencabar pasukannya untuk menampilkan permainan terbaik dalam aksi esok.

United berkunjung ke Goodison Park bertemu pasukan The Toffees yang didorong oleh rasa ketidakadilan selepas suruhanjaya bebas mengenakan sekatan ke atas kelab itu seminggu lalu kerana melanggar peraturan keuntungan dan kemampanan Liga Perdana Inggeris.

Bagi the Red Devils, ia merupakan perlawanan pertama daripada tiga aksi di tempat lawan dalam tempoh enam hari.

Awal pagi Khamis mereka bakal berdepan Galatasaray di Turkiye menyedari kekalahan bakal menamatkan sebarang harapan mereka untuk lolos ke pusingan 16 Liga Juara-Juara (UCL) sebelum kunjungan ke Newcastle pada Ahad.

Ten Hag menjangkakan Goodison Park bakal menjanjikan cabaran buat mereka namun yakin barisan pemain akan mampu mengatasinya.

"Ia sentiasa mengenai kami, saya dapat melihat pembangkang dan saya dapat melihat mereka marah, tetapi akhirnya ia mengenai kami," katanya pada sidang media pada petang Jumaat.

“Sekiranya mereka marah dan itulah bahan bakar mereka, kami perlu mematuhi piawaian itu. Apabila kami menepati piawaian kami mempunyai peluang yang sangat baik untuk memenangi perlawanan.”

United menuju ke perlawanan dalam prestasi baik Liga Perdana, setelah memenangi empat daripada lima perlawanan terakhir mereka.