Kylian Mbappe menyaman seorang pemilik kedai kebab kerana menggunakan namanya dalam salah satu menu kebabnya.

Mohamed Henni selaku seorang influencer yang berpangkalan di Marseille dan terkenal dalam dunia bola sepak di Perancis telah membuka kedai kebab.

Penerangan tentang kebab Klubnya ialah ia dibuat dengan "baker round bread, as round as Mbappe’s skull."

Henni, peminat Marseille dengan 1.8 juta pengikut di Instagram, menerima surat yang disahkan pada pagi semalam daripada peguam Mbappe, Delphine Verheyden, bagi syarikat yang dicipta oleh pemain untuk berurusan dengan semua penajanya, hak dagangan dan imej, KMA.

Surat itu menuntut Henni mengeluarkan nama Mbappe daripada menunya dalam tempoh lapan hari sebelum membawanya ke mahkamah kerana menggunakan namanya tanpa persetujuannya untuk tujuan komersial.




Pengaruh itu, jelas terkejut dengan tindakan Mbappe dan memberi reaksi di akaun Instagram.

"Awak tak malu ke? Awak tak ada apa-apa nak buat? Menyaman saya untuk sesuatu yang sia-sia? Sungguh luar biasa. Saya tidak percaya!" Henni memberitahu pengikutnya.

Namun, rata-rata pengikut Henni menyokong tindakan yang dilakukan Mbappe kerana menganggap Henni menumpang populariti pemain itu untuk kepentingan dirinya sendiri.

Bekas bintang Olympique Marseille dan West Ham, Dimitri Payet, yang kini bermain di Vasco da Gama juga merupakan sebahagian daripada satu nama menu kebabnya: "Krep yang dimuatkan seperti Payet."