Masa depan Formula Satu Christian Horner kembali menjadi tumpuan selepas mesej WhatsApp yang kelihatan dihantar olehnya telah didedahkan.

Pada hari Rabu, Horner dibenarkan untuk meneruskan sebagai prinsipal pasukan Red Bull berikutan siasatan dalaman oleh syarikat induk pasukan F1, Red Bull GmbH.

Tetapi hanya 24 jam kemudian, beratus-ratus mesej dan beberapa imej nampaknya antara Horner dan pengadu dihantar dari akaun e-mel tanpa nama kepada ahli paddock Formula Satu -- termasuk presiden FIA Mohamed ben Sulayem, Ketua Pegawai Eksekutif F1 Stefano Domenicali dan sembilan grid pengetua pasukan lain, serta media -- menjelang Grand Prix Bahrain pembukaan musim hujung minggu ini.

Tidak jelas pada peringkat ini sama ada pertukaran yang didakwa, yang telah dilihat oleh agensi berita PA, membentuk sebahagian daripada siasatan -- yang mana Horner telah dibersihkan daripada 'tingkah laku tidak wajar' terhadap rakan sekerja wanita - atau sama ada ia adalah bukti baharu.

Horner sentiasa menafikan dakwaan itu.

Agensi berita PA telah menghubungi Red Bull Racing untuk mendapatkan komen, dan juga cuba mengesahkan sama ada pertukaran itu adalah tulen.

Horner, 50, berada di pit Red Bull pada hari Khamis untuk kedua-dua sesi latihan.

Bercakap mengenai Sky Sports pada awal Khamis, beliau berkata, “Saya gembira proses itu telah selesai, dan saya tidak boleh mengulas mengenainya.

“Saya di sini untuk memberi tumpuan kepada grand prix dan musim hadapan dan cuba mempertahankan kedua-dua kejuaraan kami.”

Horner menambah, “Saya tidak boleh memberi anda sebarang komen lanjut, tetapi proses itu telah dijalankan dan dimuktamadkan.

“Saya gembira berada di sini di Bahrain, dan bersama pasukan, fokus pada musim hadapan. Di dalam pasukan ia (perpaduan) tidak pernah menjadi lebih kuat.”