Marc Guehi berkata bahawa ketua jurulatih England, Gareth Southgate, mempunyai keyakinan penuh rakan sepasukannya ketika The Three Lions bersedia untuk perlawanan peringkat 16 terakhir dengan Slovakia.

Pasukan England menamatkan kempen Kumpulan C mereka dengan keputusan seri tanpa jaringan menentang Slovenia di Cologne, mengungguli kumpulan dengan lima mata di depan Denmark.

Tetapi bunyi wisel sepenuh masa disambut dengan cemuhan penyokong Three Lions, dengan sebahagian besarnya ditujukan ke arah Southgate.

Guehi, yang telah turun dalam setiap perlawanan di Jerman setakat ini, telah menjadi cahaya yang menyinari England ketika dia terus membina gandingan yang mantap bersama John Stones.

"Dia cukup hebat untuk England. Jika anda melihat rekodnya, ia membuktikan kredibilitinya," kata Guehi yang mengenai pengendali Three Lions itu.

"Semua orang berada di belakang pengurus dan kami mempunyai kumpulan yang sangat rapat dan hanya memberi tumpuan kepada kumpulan seterusnya. Semua orang menghargainya, terutamanya saya.

"Dia memberikan penampilan sulung saya untuk England dan dia menunjukkan keyakinan yang tinggi terhadap saya. Saya amat bersyukur dan saya pasti seluruh pasukan juga begitu."