Pasangan beregu campuran negara, Hoo Pang Ron-Cheng Su Yin, terus mengorak langkah besar dalam gandingan baharu mereka selepas mara ke separuh akhir Kejohanan Badminton Antarabangsa Syed Modi menerusi satu lagi kemenangan mengagumkan.

Walaupun baru digandingkan bulan lalu, wakil negara itu telah menunjukkan begitu banyak janji dan persefahaman yang baik antara satu sama lain.

Di Lucknow, India di mana mereka sedang bersaing, Pang Ron-Su Yin menghantar pemain China Taipei, Chang Ko-chi-Lee Chih-chen, 23-21, 21-15 dalam masa 37 minit untuk mara ke peringkat empat terakhir acara Super 300 ini, di mana mereka akan menentang pasangan Jepun.

Pang Ron-Su Yin akan disertai pasangan beregu lelaki, Choong Hon Jian-Haikal Nazri, yang mara ke empat terakhir tanpa turun ke gelanggang selepas satu lagi pasangan negara, Wan Junaidi Arif-Yap Roy King, menarik diri.

Mereka adalah satu-satunya wakil yang tinggal dalam acara Super 300 ini selepas Soong Joo Ven dan Wong Ling Ching kedua-duanya tewas dalam acara individu.