Emosi beregu lelaki sensasi negara, Aaron Chia, masih berada dalam keadaan stabil meskipun dia tidak lagi dapat berlatih bersama gandingan utamanya, Soh Wooi Yik, yang dibelenggu masalah metartasal yang dideritai sejak Sukan Olimpik Paris.

Bagi mengelakkan sebarang tekanan tambahan, Aaron hanya fokus terhadap sesi latihannya meskipun terpaksa berlatih dengan pasangan berbeza dan bertukar-tukar.

Dalam perkembangan lain, jurulatih beregu lelaki negara belum terfikir untuk meletakkan Aaron bersama beregu bidan terjun bagi menggantikan tempat Wooi Yik.

"Saya fokus kepada persediaan diri sendiri.

"Kecederaan Wooi Yik tidak begitu serius cuma perlukan masa.

"Saya perlu kembali ke gelanggang untuk teruskan persediaan.

"Kami akan menyertai Terbuka Hong Kong (Selasa depan) dan Terbuka China tetapi tidak pula terburu-buru untuk mengesahkan penyertaan," katanya di Nadi Arena.

Selain itu, jurulatih beregu negara lelaki negara, Bin Shen, nyata lega dengan kombinasi pemain beregu lain yang sentiasa menunjukkan peningkatan corak permainan.

"Ia tidak memberi kesan besar, pemain beregu sudah terbiasa untuk teruskan latihan apabila gandingan mereka dilanda kecederaan," katanya.