Andy Murray akan kembali ke Wimbledon tahun depan dan masih mampu memberikan yang terbaik untuk tenis, menurut Jamie.

Murray, pemenang dua kali dalam SW19, ditewaskan dalam lima set pada pusingan kedua pada Kejohanan tahun ini di tangan pilihan kelima, Stefanos Tsitsipas.

Pada usia 36 tahun, peluangnya untuk mara ke grand slam sekali lagi semakin berkurangan, tetapi bintang beregu, Jamie Murray, masih percaya adiknya boleh beroperasi di peringkat tertinggi.

“Adakah dia akan kembali? Saya harap begitu,” katanya. “Lihat, saya rasa dia masih mempunyai banyak kualiti yang bagus dalam dirinya. Saya rasa dia perlu mencari rentak dan pergi ke sana dan bermain bola.

“Saya masih fikir dia mempunyai tahap untuk melakukan banyak perkara yang baik di gelanggang tenis. Saya rasa dia mempunyai peluang hebat kejohanan ini untuk benar-benar pergi jauh dalam grand slam dengan pemain tercicir di mana-mana.

“Maksud saya undian benar-benar terbuka untuknya. Rasanya macam tu. Tetapi Tsitsipas memainkan perlawanan yang sangat bagus. Saya pasti dia kecewa.

“Saya masih fikir dia boleh melakukan banyak perkara yang baik. Saya sentiasa mengharapkan dia beraksi dengan baik dan memenangi perlawanan kerana saya tahu tahap yang dia boleh hasilkan.

“Dia perlu mencari jalan untuk melakukannya. Saya tidak tahu berapa kedudukannya sekarang, ia berada dalam lingkungan 40, tetapi untuk dia teruja, dia perlu berasa seperti dia masuk ke dalam 20 teratas dan berasa seperti dia bersaing di acara besar ini.”