Luciano Spalletti memuji keinginan memperoleh kejayaan Napoli terus dipamerkan mereka selepas membelasah Torino 4-0 semalam.

Dua gol Victor Osimhen terhasil bersama jaringan Khvicha Kvaratskhelia dan Tanguy Ndombele yang memberikan Napoli kelebihan 21 mata di puncak Serie A selepas persembahan dominan di Turin.

Inter bagaimanapun gagal mengurangkan kelebihan ketara itu apabila mereka tewas 1-0 kepada Juventus, dan ia sekaligus menyaksikan Partenopei semakin hampir dengan Scudetto pertama mereka sejak 1990.

Spalletti terus kagum dengan perjuangan Napoli dan keengganan untuk melengahkan kejuaraan mereka, melambangkan keinginan yang memuncak dan kebanggaan kepada penyokong Partenopei.

Jurulatih Napoli memberitahu DAZN, "Ini adalah kesekian kalinya saya memberitahu pemain sebelum perlawanan, dengan perasaan bahawa ada kepuasan, dan ini adalah kesekian kalinya mereka bertindak balas dengan menunjukkan bahawa mereka diperbuat daripada bahan yang berbeza.

"Mereka mahu menjadi seseorang yang menunjukkan apa ertinya yang menyarung jersi Napoli, yang sangat dahagakan kejuaraan dan tidak pernah berhenti berusaha, itu adalah pepatah Neapolitan, dan ia adalah benar."

Osimhen meneruskan prestasi cemerlangnya selepas mencatatkan 21 gol liga musim ini, menyamai rekod Samuel Eto'o dalam kempen 2010-11 sebagai penjaring terbanyak Afrika dalam satu musim Serie A.

Pemain antarabangsa Nigeria itu menyertai Edinson Cavani, Gonzalo Higuain dan Dries Mertens sebagai satu-satunya pemain Napoli yang menjaringkan 20 atau lebih gol liga dalam satu kempen di bawah pemilikan Aurelio De Laurentiis.