Rudi Garcia berazam untuk menumbangkan AC Milan, awal pagi esok, dalam mengatur kebangkitan bagi mempertahankan kejuaraan Serie A, Napoli.

Permulaan yang sukar untuk musim ini menyaksikan Partenopei gagal menepati ramalan awal dan pendekatan pengurus baru itu mendapat kritikan meluas.

Begitupun, tiga kemenangan liga daripada empat perlawanan telah melonjakkan Napoli kembali dalam persaingan dan kemenangan di tempat sendiri menentang pasukan tangga kedua, Milan, yang mengalami kekalahan berturut-turut kepada Juventus dan Paris St Germain (PSG) boleh mengangkat mereka ke kedudukan ketiga.

“Kami mempunyai perlawanan di tempat sendiri menentang salah satu seteru utama dan ia adalah perlawanan yang kami benar-benar mahu menangi,” katanyakepada pemberita.


"Suasana di kem ini harmoni.

"Kami mencatat keputusan yang baik tetapi kami sedar jika kami benar-benar mahu mendaki carta, kami perlu terus memenangi perlawanan.

“Kami menginginkan kemenangan di tempat sendiri, lebih-lebih lagi kerana kami mendapat sokongan padu daripada peminat selepas dua kemenangan.”