Misi bagi kempen kelayakan Euro 2024 buat pasukan Scotland berakhir dengan keputusan seri yang mendebarkan apabila gol penyamaan lewat permainan oleh Mohamed Elyounoussi membolehkan Norway peroleh satu mata di Hampden Park.
Skuad kendalian Steve Clarke telah pun mendapat tempat di Jerman secara rasmi pada musim panas akan datang namun terpaksa berpuas hati huni tempat kedua Kumpulan A, di belakang Sepanyol, seperti yang dijangka, mengatasi Georgia untuk memenangi perlawanan terakhir mereka.
"The Scots" pamer aksi mengujakan dengan dua kali bangkit daripada ketinggalan pada separuh masa pertama,dicemaskan dengan gol awal pelawat melalui jaringan oleh Aron Donnum pada minit ke-3 sebelum rapatkan jurang gol melalui sepakan penalti oleh John McGinn pada minit ke-13. Namun Norway kembali di depan melalui Jorgen Larsen pada minit ke-20 untuk Norway di depan dengan kedudukan 2-1. Tidak mengalah Scotland kembali mengasak dan akhirnya pada minit ke-33 mereka peroleh gol sendiri melalui Leo Skiri.
Sekembalinya pada babak kedua, "The Scots" pamer aksi garang dan akhirnya berjaya peroleh gol pendahuluan untuk kedudukan 3-2 melalui Stuart Armstrong. Namun Norway samakan akaun jaringan melalui Elyounoussi yang memanfaatkan bola yang terapung di udara untuk bolosi gawang di minit-minit akhir perlawanan.