Andy Robertson menegaskan Liverpool tidak mempunyai kebimbangan terhadap Darwin Nunez selepas pemain Uruguay itu menjaringkan empat gol dalam membelasah RB Leipzig pramusim, sambil menggesa penyokong supaya bersabar dengan penyerang baharu The Reds itu.

Jurgen Klopp mempertahankan Darwin daripada kritikan selepas dia gagal menjaringkan gol dalam dua perlawanan pramusim pertama Liverpool, tetapi rekrut baharu itu mempamerkan aksi hebat menentang pasukan Bundesliga itu.

Bekas penyerang Benfica itu menjaringkan empat gol selepas masuk sebagai pemain gantian pada separuh masa dalam kemenangan 5-0 di Jerman, termasuk hatrik dalam tempoh 20 minit selepas memulakan aksi.

Bercakap kepada laman web kelab selepas kemenangan itu, Robertson menggesa kesabaran kerana ketibaan EURO75 juta itu tiba di Merseyside.

"Ia sentiasa mengambil masa untuk membiasakan diri dengan pemain baru. Kami semua telah melaluinya sendiri, jadi ia tidak berbeza," kata pemain pertahanan kiri itu.

"Mungkin ada tekanan luar ke atasnya dari segi yuran dan segala-galanya seperti itu, tetapi pada kami ia tidak penting. Orang ramai datang dengan bayaran kecil, bayaran besar, tidak mengapa.

“Kami tahu mereka perlu mengambil masa untuk membiasakan diri dengan sistem kami, membiasakan diri dengan gaya permainan kami, membiasakan diri dengan cara kami mahu mereka bermain dan perkara seperti itu.

"Dia menyesuaikan diri, dia semakin cergas, dia semakin kuat - seperti kita semua berada di pramusim - dan dia memerlukan masa untuk menyesuaikan diri. Hari ini akan memberinya kebaikan. Hari ini akan memberinya banyak keyakinan dari segi depan gol dan segala-galanya, yang jelas sangat penting bagi seorang penyerang.

"Jadi, [kami] gembira mengenainya dan kami tidak mempunyai sebarang kebimbangan mengenainya. Ia hanya tentang meluangkan sedikit masa bersamanya, mempunyai sedikit kesabaran, dan kami telah mendapatnya dan semoga penyokong Liverpool milikinya juga."